כתובת המשרד החדש שלנו:
רחוב שפרינצק 2, בנין הסינמטק ת"א
טלפון:03-5248731, 03-5232907
פקס: 03-5248949

הצופן החזותי

כיצד להתבונן ביצירת אמנות?
הקורס מקנה כלים בסיסיים המאפשרים התבוננות מושכלת ביצירות אמנות והבנה כיצד מרכיביה השונים של הקומפוזיציה – הפרספקטיבה, התנועה, הצבע, התאורה, החלל וכיוון הקריאה – יוצרים משמעות.
בהרצאות ננתח יצירות מהתקופה הפרה-היסטורית ועד האמנות המודרנית.
 
מרצה: ד"ר גיא טל, מרצה בכיר בתולדות האמנות במכללת שנקר. מחקריו עוסקים באמנות הרנסנס והבארוק באיטליה ובספרד.

 

בימי חמישי
10 מפגשים - אחת לשבוע
08/03/18     -     31/05/18
שעות:      11:30  -  13:00


עלות: תלמיד חדש : 630 ₪, תלמיד ותיק : 570 ₪
 כניסה חד פעמית (על בסיס מקום פנוי)   70 ₪



 
מעודכן

תאריך

 
08/03/18
 
תנועה וחלל: תיאור של זמן וחלל הוא אחד האתגרים הגדולים של אמנים. אילו רעיונות עומדים בבסיס התפיסות השונות להצגת החלל באמנות המצרית ובאמנות הרנסנס? כיצד מהפכת הצילום השפיעה על הצגת הזמן והחלל?
 
15/03/18
צבע: חשיבותו של הצבע בקביעת האטמוספרה והמשמעות של הציור באה לידי ביטוי באפרוריות ב"פריז: יום גשום" של גוסטב קייבוט, בתקופה הכחולה של פיקאסו וב"חדר האדום" של מאטיס.
 
22/03/18
 
הצל באור אחר: תאורה, צלליות והצללות מקנות אפקטים דרמטיים ואשליה תלת-ממדית אך גם מביעות רעיונות אמנותיים, תרבותיים וחברתיים, כפי שניתן לראות בפוסטרים של טולוז לוטרק ובציורים של רמברנדט, רנואר ופיקאסו.
26/04/18
 
09:30 – 11:00
 
 
 
11:30 – 13:00
מפגש כפול
 
איך "לקרוא" תמונה?: מהיכן נתחיל "לקרוא" ציור: מימין לשמאל, משמאל לימין או מהמרכז לצדדים? כיצד נקודת המגוז תורמת להבנת היצירה? הדיון יכלול תבליטים רומיים, פסיפסים ביזנטיים וציורים של ואן אייק, רפאל ואנגר.
שפת גוף: לאורך ההיסטוריה אמנים השתמשו בתנוחות גוף, הבעות פנים ומחוות ידיים כדי להעביר לצופה את רצונותיה של הדמות, רגשותיה, מצבה הפיזי והנפשי, מתוך האמונה שחייו הפנימיים של האדם משתקפים באופן חיצוני. נראה, בין היתר, כיצד אמנים תיארו פחד, הזמנה, דחייה והגנה מפני עין הרע.
 
03/05/18
 
העירום: מפיסול מצרי ויווני דרך "ונוס מאורבינו" של טיציאן ועד ל"אולימפיה"
 של מאנה: נדון בסוגים השונים של עירום נשי וגברי, באידיאל היופי, בהשפעת האמנות הקלאסית ובמשמעויות של העירום.
 
10/05/18
 
נוכחותו של האמן והצופה ביצירה: כיצד היצירה מזמינה את הצופה להשתתף באופן פעיל בסצנה? כיצד האמן רומז על קיומו בתוך היצירה? נדון בחתימות של אמנים, שבירת המסגרת של התמונה, ושיטות אחרות לחשיפת הפיקטיביות של היצירה. בין היצירות נדון ב"לאס מנינאס" של ולסקז ו"הפייטה" של מיכלאנג'לו.
 
17/05/18
ציטוטים אמנותיים: גילוי המקורות החזותיים של האמן עשוי להעשיר את ההבנה שלנו לגבי יצירת אמנות. מדוע, למשל, אדוארד מאנה מצטט הדפס מהרנסנס בתיאור חבורה בוהמיינית על הדשא?
 
24/05/18
 
מורה נבוכים לאמנות המודרנית במאה ה-19: כיצד לזהות את סגנונות הציור של המאה ה-19? מהרומנטיציזם והניאו-קלאסיציזם ועד פוסט-אימפרסיוניזם וסימבוליזם. נדגים מאפיינים סגנוניים דרך ציורים של דלקרואה, אנגר, קורבה, מאנה, רנואר, ואן גוך וגוגן.
 
31/05/18
מורה נבוכים לאמנות המודרנית במאה ה-20: כיצד לזהות את סגנונות הציור של המאה ה-20? מהקוביזם והפוביזם ועד פופ ארט וסופר-ריאליזם. נדגים מאפיינים סגנוניים דרך ציורים של פיקאסו, מאטיס, קירשנר, דאלי, פולוק, וורהול וליכטנשטיין.                                                 
 
 
  
הזכות לשינויים בנושאים ובסדר ההרצאות שמורה להשחר - המכללה לשוחרי דעת בתל-אביב – יפו


 

 

08.03.2018 חמישי 11:30
מיקום : מוזיאון ארץ ישראל


צור קשר מהיר

השאירו את הפרטים שלכם ונציג שלנו ייצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.

מבזקים וחדשות

לכל החדשות

לוח אירועים